klik2 iklan nie yer..tq

Wednesday, June 16, 2010

Nak minta pendapat.....plzz..

sbenarnya daku nak minta pendapat korang ckit tentang susu formula nie..sejak alieya lahir daku dah beri susu alieya minum susu Enfalac A+..coz susu badan aku memng xberapa ada..jenuh mengepam..lpas habis pantang dah kering susu badan..so daku pun bg alieya minum susu


Enfalac A+  nie..
alieya minum smpai 1 tahun..pastu daku pun tukar la ke Enfagrow A+..mula2 tu ok..pastu dalam 2 3 hari alieya susah nak popo..t**k dia keras..mcm sembelit la lebih kurang...sampai kena cucuk ubat kt bontot baru la leh popo..pastu daku g pakar kanak2.doc tu suggest susu


Novelac It Grow..
daku pun try la bg alieya mnum susu tu..ok..popo pun senang..sampai la sekarang alieya mnum susu tu..tp daku rasa sampai bila alieya nak mnum susu tu coz susu tu untuk budak yg sembelit2..pastu daku try la tukar susu alieya plak.Susu..

Anmum Essential.

alieya mnum 2 hari..popo keras jgk..pastu tukar Susu PEDIASURE plak..sama gak popo keras..




last sekali daku try Dumex Dugro..pun popo keras jugak....




aduh.. daku pun dah susah hati sekarang ni..tak tau nak bg susu apa lg..klu korang ada pendapat tntang susu formula nie..bgtau la daku yer..susu untuk budak sembelit nie...ingat ptg nnti nak bawa alieya jumpa pakar lg..risau gak daku kot2 ada masalah lain.pasal usus alieya nie..harap la..xda apa2..kawan2 doakan untuk alieya ekk. =(

12 comments:

Ain said...

insyaallah takde pape....

sarah pun sembelit jugak, tapi bila ain try cairkan susu dia, takde la teruk sangat sembelitnya....

miera said...

ooo.iyer ker..miera pun penah wat macam tu gak..tp ttp sembelit gak..

[-suziey-] said...

cuba la back to enfagrow A+ tu..kot2 ok..atau cara lain..lebihkan minum air masak n bg dia mkn buah..pisang or betik..

LYaFRINA said...

sama poblem mcm asya.. mula2 lahir bg bebelac.. ok jer..lama2 xleh popo lak,, smpai kna jumpa pakar..last2 suggest guna susu nan pro tu.. y tu ok..sbb dia bkn saje utk hypogenic(ke apa nama.. xreti nk ngejanya).. better miera cuba susu nan dulu.. n.. lg satu aleeya minum air x?? kalo dia kurang pastikan dia minum susu bselang dgn air.. lya buat g2,, asya dh ok..

cth:
kul 10 minum susu 8oz..
kul 11 @ slpas waktu tu.. bg sebotol air..kalo alya kurang suka air kosong blh cmpur dgn glukosa. perasa oren k..black'rent @ original.

Cam asya.. sblum tdo mmg dia minum susu.. n sebelah malamnya..kalo tjaga mmg kasi air masak 8oz.. habis tu.. mmg akn bg susu balik..pastikn balance.

miera said...

suziey~tu la..miera ingat nak try bg blik enfagrow A+ tu..n buat macam lya buat kt asya..alieya nie klu pisang gan betik dia tak mau makan.jenuh dok paksa suruh makan gak..

lya~ok..nnti miera try wat..miera dah beli glukosa perasa oren semlam..bg alieya minum..dia mnum..tp tak bnyak la sgt..2 3 teguk ja..

ApasH said...

anak minum air masak tak?? selalunye kalau kurang minum air masak..poo poo mmg keras.

Jasfyra said...

anak 1st saya ada prob camni masa kecik2..selalu sgt sembelit.no choice, kena p klinik gak..uhukss.then doc masukkan ubt kt montot.lps2 tu jd lagi, saya tlg dia poo poo dengan korek pelan2 najis dia tu.tp tula kesian sgt...uhuksss.sedangkan kita org besar kalo poo poo keras pun sakit,inikan budak2 kan.betul ckp kwn2 tu, bnykkan bg minum air masak dan buah2an

miera said...

ok..tima kasih yer kawan2 atas nasihat n petua korang.. =)nnt miera cuba yer..

10 said...

kena bg minum air masak byk2... kdg2 makanan yg anak2 makan pun boleh sbbkn sembelit...

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

enfalac A+ terus ke enfagrow A+???

tak amik enfapro A+ dulu ke???

So far aleesya + ayyunie tak der lak sembelit..tapi kena cair lah sikit susu tu..

miera said...

aten~dah bg air masak..tak tau la pasai apa? =(

ibudamia~dah amik enfapro tp sama juga..sembelit..miera dah buat susu bg cair..pas nie tgok la cmna,..lku tak ok gak nak p pkar kanak2 lak.

Sha@Mama Tina said...

rasanya kena cairkan sikit sukatn dia kot..tapi Tina dulu pun susah juga nak jumpa susu yg seswai..penat cairkan la..apa la..tak mo jugak. segala jenis susu dah cuba akhirnya hanya lactogen yg sesuai utk dia..