klik2 iklan nie yer..tq

Sunday, February 6, 2011

selamat pagi isnin dan selamat bekerja

Salam.selamat pagi isnin semua...dan selamat bekerja pada korang yg bekerja...me hari nie dah mula bekerja..setelah 5 hari bercuti CNY..rasa mcm kejap ja bercuti..emmm.so isnin yg tak best..hari nie bagun awal pkul 7.30am..bersiap untuk ke tempat keja...pkul 7.50am hantar alieya ke rumah pengasuh..pkul 8.26am sudah sampai di office..

ok...me nak citer pasal 5 hari bercuti CNY..korang buat apa masa cuti?me balik kg di teluk intan..hari khamis bertolak dari penang kul 7.30am..tp me gan hubby pergi ke rumah member hubby dulu kat terong..kami pergi berjimba jimba dulu di air terjun terong bersama kwn2 hubby..kami berkonvoi 6 buah kereta ke sana..smpai disana pkul 10am..menu makanan kami disana kari ikan semilang,ayam dan udang bakar,ketam rebus..sgt sedap..kami lepak disana sampai pkul 5pm..seterusnya kami bertolak ke teluk intan..alhamdulillah kami selamat sampai teluk intan dah pukul 7.00pm..memang rasa penat sgt..sb dah lama tak berjalan jauh..

aktiviti hari jumaat kami tak pergi mana2 hanya berehat dirumah...my mil dah kerja..so tinggal me,hubby,alieya,dan 3 org adik ipar..me masak nasi ayam untuk luch kami...boleh tahan jugak la nasi ayam.. =) petang sikit kami  kuar g jalan2 dlm ladang jenderata teluk intan..sesi bergambar..nanti me letak pic dlm n3 lain yer..sb camera ada pd hubby..

aktiviti hari sabtu kami ke teluk batik,,mula2 bercadang nak ke cameron tp last mnit cancel sb my mil terpaksa keja..coz my mil hanya cuti hari khamis ja..so pkul 2.30pm my mil balik kerja..kami bersiap2 bertolak ke teluk batik..perjalanan amik masa 1 jam setengah juga untuk smpai ke teluk batik..punya la ramai arg kt teluk batik..penuh sesak di pantai..nak cari tempat lepak pun tak ada..nasib baik kami bawa khemah..boleh juga la berehat..sb cuaca kt sana memang panas..me tak mandi pun sb takut kulit gelap..haa.haa..alieya gan my hubby ja mandi..kami lepak di teluk batik sampai kul 6pm..pastu gerak balik ke pekan teluk intan..nak g bergambar kt menara teluk intan..tp ada pasar mlm plak..ramai sgt org kt menara tu..susah nak bergambar.tak jadi bergambar so kami ke pasar ml beli apa yg patut pastu terus balik ladang jenderata..

aktiviti hari ahad hnya duduk dirumah..pkul 2.30pm kami bertolak balik ke penang..singgah di pantai remis beli ketam dan udang lipan..sgt murah ok..ketam.ikan,sotong segar2 belaka..kami sampai rumah pkul 7pm..lewat sb jam dari tol jawi hingga tol juru..aduhh..letih bangat..sampai ja umah terus masak sardin dan rebus ketam dan udang lipan tu menu kami makan mlm..sgt sedap..sb lapar sgt..ha,haa..

p/s : ok lah nanti me buat n3 bergambar plak yer..