klik2 iklan nie yer..tq

Friday, August 20, 2010

risau nie..kawan2 ada pendapat tak?

selamat pagi semua...saya sekarang tengah risau nie pasal alieya..2 hari kebelakangan nie alieya asyik poopoo cirit birit ja..saya ingatkan biasa ja..tp tak sangka plak sampai ada darah dlm poopoo alieya..kejadian nie pagi td masa pkul 7am alieya poopoo..mcm biasa la saya pun bagun n basuh..masa nie tak ada darah lg.lpas poopoo alieya pun sambung tido balik..pkul 9am alieya bgun pastu trus poopoo lg sekali (cirit brit)..masa nak basuh tu saya nmpak ada darah cikit dlm pampers alieya..darah macam lendir kemerahan..tak da la pekat sgt..terkejut saya..sb tak pernah jd lg..first tme..tak tau macam mana nak buat..ingat nak bwa alieya p klinik tghari nnt...dalam hati nie dok pikir mungkin alieya tak sesuai gan susu kot..sb sekrang alieya mnum susu novelac it grow..sblom nie ok ja..poopoo pun ok..tak da sembelit..sb sblom nie alieya klu mnum susu lain msti sembelit.doc yg suruh tukar susu novelac tu..alieya mnum dah 5 bulan ok..tp sekarang nie jd macam nie risau la plak..
agak2..kawan kenapa yer..ada pendapat tu..share2 la ckit yer..

5 comments:

eRiNsZ said...

emm tak reti gak nak cment... tp better p check kat klinik..

sabar yer.. evrytg gonna be ok dear..

ibu_Arifa said...

salam kak min dh reply panjang kat FB..mgikut pengalaman anak aritu (leh cari entry kat blog dgn label "health")

lendir yg kemerahan tp tak mcm fresh blood kan? kalo yer..samalah dgn dalila. harap lieya cepat2 sembuh yer.. kalo p jumpa doktor..kami bwk la 1 pempers yg ada lendir darah tu..doktor ambik nak buat ujian dgn najis/lendir tersebut. aritu kak min p hospital pantai..area bayan baru.

miera said...

ok..tq kak min..semalam dah bawa alieya p hospital kepala btas..doc tu bg ubat cirit birit ja..kalau tak baik jugak arini nak bawa alieya p KPJ ja.

Sha@Mama Tina said...

Isy..nervous gak bila nampak menda camtu dlm diaper kan.. harap alieya tak apa2..mungkin cuma sebab salah makan atau susu jek..

so mcm mana keadaan dia sekarang?

miera said...

alieya sekrang dah ok ckit..popo pun dah kurang..miera tukar susu enfagrow lak..klu ok..dia dah tak cirit birit..guna enfgrow ja..sb sblom nie alieya sembelit klu mnum susu enfagrow..tq kpd kawan2 yg beri pndpat n doakan alieya cpt sembuh yer..